Wednesday, June 30, 2010

Seminggu Punya Cerita

Dear Readers,

Dalam seminggu percutian Semester yang malang bagi aku(sebab yang lain boleh cuti sebulan lebih, ini semua gara-gara Intersesi, dammit) memang sungguh sepintas lalu. Duduk rehat macam bangla bersalin dirumah memang satu benda yang seronok, tapi agak membosankan. Kerja aku kalau tak keluar meronggeng equally as Suri Rumah sepenuh masa.

Ya, memang sudah tugas anak perempuan sulung dalam family yang belum bekerja, kena buat semua benda, aku terima sebagai practice sebelum berkahwin, cewah!

Tetapi, honestly, aku tak suka duduk rumah and i'm craving for entertainment yang 24 - 7. Aku okay if diberi satu benda fun dirumah selain dari mengemas, sidai kain, memasak and segala benda aku buat waktu sekarang supaya boleh menambat hati aku yang sedari kecil asyik keluar rumah untuk duduk diam diam macam other good girls do.

Walaupun seminggu diberi cuti tanpa notis, aku tak boleh, rasa macam "Cepatlah start Semester" sebab aku suka commitment dan suasana yang busy.

Dan seminggu yang diberi, membuatkan aku rasa malas nak makan sebab aku fill the makan time with TIDUR, paling cikai benda yang aku buat dekat rumah adalah bermain dengan dua ekor dari sebelas ekor kucing favorite aku yang diberi nama Putih dan Hitam. Mereka berdua sahaja yang selalu temankan aku tengok WorldCup pagi-pagi Buta.





Dan dalam seminggu juga aku mengamalkan pengambilan pemakanan yang sangat sedikit dengan Lunch sahaja, dan kalau diberi minggu-minggu memang boleh SLIM, if aku duduk rumah. And guess what, in just a week, aku mula benci sama nasi, dan aku mula merapu dengan pengambilan buah buahan dan sayur sayuran yang merepek. And I'm actually torturing myself with those stuffs.



Oh seminggu seminggu, bila nak berakhir, ada lagi 4 hari untuk start Semester 5, dan ya aku sudah jadi senior dan ini sem terakhir aku sebagai seorang student sebab itu aku tak sabar nak mula. Harap kau faham. Nak tunjuk sedikit gambar Boyfie aku yang aku rindu ni (bukan yang belakang itu, ya yang depan sekali, belakang tu FYFA punya) Penat aku edit dalam masa seminggu. Seminggu Seminggu.



Amacam? Besar Punya Dagu, Oh I Love You :)




1 comment:

afifahadit said...

rindunye!!!! yg pic last kat blakang 2..hahaha ;)

 
Template design by Izzy Adlina