Thursday, September 9, 2010

SERIOUS punya TALK!

Dear Readers,

Hello to all. Aku tak tahu kenapa dari tadi aku duk guling-guling macam ikan pari terlantar tak boleh tidur. Macam shit kan? Maybe sebab tak sabar nak sambut raya punya pasal jumaat ni. Oh cepatlah masa berlalu. Insomnia, kenapa kau hari-hari menyelinap menggatal dekat aku?

"Serious punya talk" aku tu memang bermaksud okay. Aku honestly speaking here, sudah 3 bulan aku makan sekali sehari, tapi yang mampu turun hanyalah 3 kgs????????????????
Apa kejam sangat? Aku tahan nafsu makan macam nak gila, ish ini tak boleh jadi. Memang lah rasa badan tu ringan tetapi bila tengok dekat cermin serious aku still rasa malu nak tengok. This is so damn fucking terrible!

Macam Kiki cakap, "Kau kena jog lah Izzy, baru lemak tu boost".
In fact, memang exercises saja boleh menjayakan penurunan kilo dengan sihat dan cepat, tapi apakah kebenda aku malas sangat? Sampai terpaksa tahan makan? Menyiksakan betul lah nak cantik punya pasal. Aku ni bukan nya berduit. Kalau berduit dah lama aku pergi Gym Fitness First tempat exbf aku kerja tu, buat regular exercises kat sana. Tak ada siapa-siapa nak support ke? Oy tolong lah, aku dah tak tahan dah telinga aku ni dengar,

"Apasal kau dah gemuk ni?".

Aku dah tak tahan nak control mata ni tengok baju-baju size S atau M yang jauh lagi cantik dan tergoda malah murah dari size L punya. Aku nak pakai baju MNG dari dulu tak boleh-boleh,muat sebenarnya, tapi nampak serious tak cantik dengan lengan aku yang macam kayu balak, perut aku yang tak macam Amber Chia, peha aku tak se-sexy Beyonce, apa kejadahnya nak pakai baju macam tu? Ish! BABI la.

Lagi satu, aku punya semangat semakin meluap-luap ni since ada 1 of my bestie a guy said,
"Izzy, if kau kurus mesti kau lawa gila, macam ni pun dah cute".

You know! Macam kembang pulak bontot aku ni kan dengar, tapi itu "IF", sekarang masih kepala-hotak-kau-nak-cantik-belum-kurus-lagi-lah-dah-boleh.

Ini tak boleh jadi, aku seriousshit nak exercise regularly dekat Taman Rakyat Andalas tu setiap petang, tak pun dekat Tasik Shah Alam dengan Salman. Peduli lah, assignment banyak tak cukup tangan ke, penat class ke, minyak motor habis ke, senggugut ke, period ke, hujan ke, mampus disitu, aku tengah berapi ni, mendidih-didih ni. Arghhh! Aku nak kurus macam ni balik tahu tak!!! Arghhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Serious talk okay! Aku tak main-main kali ini, makan memang kena bertapis sikit. Raya? Huh! Aku bukan nya jenis makan pulut things macam lemang, ketupat and whatsoever tu. Kuih raya? Ingat aku suka makan tepung-tepung tu? Yang paling aku bengang sekali, serious talk again, aku bukan jenis makan lahabau macam babi kelaparan, aku makan normal kot. Itupun sekali sehari, paling kuat pun 2 kali, tapi memang aku dah more than 3 months tak makan malam. Diet hardcore punya. Tapi setakat turun 3 kilo, apa kejadahnya. Berapi ni!

And again serious talk, azam baru aku (hey, ni betul betul azam-sumpah-buat punya) :

DENGAN INI SAYA BERIKRAR,
TIDAK AKAN MAKAN MACAM BABI LAPAR,
TIDAK AKAN TIDUR SESUKA HATI BETA,
MINUM AIR MASAK SEBANYAK BANYAKNYA,
MAKAN DENGAN KUANTITI SEDERHANA,
AKAN EXERCISE SECARA CONSISTENT SETIAP PETANG ATAU PAGI,
AKAN KURANGKAN PENGAMBILAN GULA,
AKAN KURANGKAN JUNKFOOD,
SAY NO TO MCDONALDS,
KURANGKAN PENGAMBILAN NASI DAN MAKANAN BERKARBOHIDRAT TINGGI,
TAKKAN MANJAKAN DIRI DENGAN BENDA YANG BOLEH MENGGEMUKKAN!
FULLSTOP!

Sumpah ini SERIOUS TALK, aku akan slim slender sebelum PRACTICAL nanti, kau jangan ternganga.

Nanti nak pakai kemeja time kerja tak cantik :/

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina