Friday, April 9, 2010

Diam Better dari berkata. Saya Mahu Menulis Blog! No Big Deal! I'm Off.

Dear readers,

Sungguh letih berdrama physically sampai apa yang aku cakap and buat selalu dipertikaikan. Sejurus martabat aku yang senang goyah, aku rasa ingin menukar minat ke arah penulisan blog yang baru jer start a few months ago. Okay, agak daring bila kata aku dah malas nak bersuara dan bertindak apa-apa melainkan concentrate onwards with my studies and future. Yes! Ini jawapannya. Berdiam diri Lebih baik dari berkata-kata.

Perubahan mula menonjol bila aku selalu bangun waktu tidur malam and kencing lebih dari 5 kali. Apa tu? Bukan masalah luaran lagi itu dah effect dalaman aku dah weyh. Ini berlaku tatkala emosi terganggu and jiwa kacau punyaaa... Sigh~

Orang selalu cakap termasuk la mak bapak aku, sedara mara aku and kawan rawan aku, If ditimpa masalah and musibbah, sentiasa ingat ada manusia lain lagi susah. Kali ni aku sumpah setuju dengan statement tu. Tapi camon la, aku malas nak memberatkan kepala hotak aku ni dengan masalah orang lain walhal masalah sendiri menggelupur nak cari solutions. Bukan senang nak lupakan masalah yang senang sangat dijentik disebabkan terlalu goyah and focus dengan masalah orang lain. Consideration tu kadang-kadang sangat perlu untuk kepentingan diri. mungkin dengan cara penulisan blog dapat menamatkan riwayat kisah duka lara diri aku yang penuh mistik. Aku tak kisah lepas ni apa orang nak cakap pasal aku ke nak decide something untuk aku or else, just make your own move, i'll do it what i prefer better for me. That's it.

Satu lagi maybe lepas ni aku akan kurangkan status di Facebook ku tercinta dimana ramai yang gemar update status die termasuk lah aku untuk mencari populariti dan attention di alam maya. Ouh, sudah-sudah lah izzy, baik diam dari berkata-kata sebab this is such an examples of annoyance! heeyeah! Aku akan update facebook bila rasa perlu untuk reply comment-comment penglipurlara yang lain untuk merapatkan hubungan. Selebihnya akan diupdate di blog saya sahaja. Sekian terima kasih.

Apa lah sangat ada pada manusia, sejenis makhluk yang hina disisiNya. Aku sedar aku terlalu banyak keburukan sedangkan bukan aku yang inginkan segala yang berlaku terjadi sederap didepan mata. Agaknya, inilah satu musibah yang melanda setiap orang yang mereka akan post kat FB " tension!!!!" atau "BAbi a kau!" ermm.. itu aku lah tu.. =)

Ada lagi, Bila tangan biol aku ni dah bertekad untuk menaip, Mula ah tak reti-reti nak berhenti. Orang selalu cakap, Disebabkan satu kesalahan, setiap kebaikan akan dilupakan. Well, aku agree benda tu sebab dah diutarakan tadi yang kita ni manusia. Semua nak sempurna dan bahagia. Apa itu dunia kalau semua nak jadi seperti biasa. Agak-agak la weh Tuhan jadikan kita lengkap dengan 10 akal kalau aku tak silap. ketepikan soal nafsu itu, kita boleh jadikan diri kita rasional dan matng dengan mengaplikasikan cara yang betul untuk menangani masalah ni. Banyak cara, lupirlahsendirinabil.

Seperkara lagi dimana soal bahasa dan pendirian diketengahkan. ini diri aku yang sangat suka mendominasikan perkara yang aku mampu buat. MensoSIALkan diri bagi menambahbaikkan angka giliran rakan-rakan di dalam hidup, dan berusaha seperti nak bina KLCC yang ke-2 untuk memperoleh sesuatu yang bagi aku, "Ini memang aku nak, so aku kene grab". yes, itu lah sedikit sebanyak yang ingin diterjemahkan bagi readers yang terlalu care pasal aku and thanks a lot. You guys are great! Aku agak gemar humoristik dan berjenaka bersama manusia dan haiwan dimana, bila ketawa dipamerkan bisa membuatkan aku kelaparan kebahagiaan. Itu saja sungguh mudah dan simple.

Manusia dan penipuan sudah sebati dalam norma kehidupan. HAnya perlu dispesifikasi bagaimana hendak sortkan penipuan ke arah yang sepatutnya. Mungkin ada sesetengah pihak gemar menipu untuk kepentingan diri dan sesetengah lag i gemar menipu untuk menjaga keadaan agar tidak kotor. Semua terletak di tangan individu bagi jalan penyelesaian tersebut. The outsider supposely mampu melihat dari jauh dan amati sendiri buat pedoman hidup.

Masih banyak ingin dicerita dan diluahkan. So much topics to share regarding to Life, Love, Facts, Agama, Politaik, teknologi dan sama waktu dengannya.

Bagi aku, dengan berblog dapat menenangkan fikiran dan jiwa.
Sekian terima kasih readers.


Perbuatan dan kata-kata tidak sejujur mana.
Aku akan mula aktif berblog dan tiada trade mark "Suka HatiLah!"
Tiada tulisan di belah kanan bawah sekali berwarna erah jambu.
Aku akan mengubah jalan hidup aku.
Dan caraku.
Terima Kasih.


Aku mampu berkata :
"Ada guna bila sesuatu perbuatan yang tiada manfaat untuk seseorang tapi bagi aku ianya penuh dengan keinsafan dan aku tetap akan mencari makna semua ini".


No comments:

 
Template design by Izzy Adlina