Friday, April 9, 2010

Yes saya Suka Main Guitar, Nak cakap aku poyo Suka hati korang lah!


Dear Readers,


Ingin diberitahu disini, aku ada guitar kapak mak aku punya time muda-muda dulu. Sumpah mak aku "Rashidah Haji M.Yusoff" memang nama sebenar sangat power dalam scaling guitar. Kau jangan main-main mak aku. Bukan main susah aku merayu nak mintak guitar dia sampai kene sound " Gila ape awak ak main guitar plak ni?"..Photo diatas bukan la photo sebenar guitar aku. Aku nyer guitar bapak besar dan buruk and baru jer tukar tali and tune pon dah okay. nanti-nanti aku upload otey!
Aku mula mencari ilham untuk bermain guitar setelah berkawan dengan AZNE HAFIZA. Die adalah mentor aku dalam Music. Yes, banyak persamaan antara aku dan dia dalam scope Music.

Memang lah aku tak power main guitar ni, atleast aku masih ada effort untuk belajar kan! Lagu pertama yang diajar ialah Cinta by Flop Poppy. Sumpah aku minat gila killer lagu ni. And I Did it..!
Sorry sikit, aku post kat blog aku ni semata-mata untuk "express not to impress". Sorry shen sebab aku amek kejap statement Blog kau.

Slow-slow aku belajar menghafal note major and minor. Memang susah at first but My sifu said : "You Ni cepat belajar and i impress sangat"..
Ini antara lagu yang aku boleh main setakat ni.
1) Cinta by Flop Poppy
2) Yang Sebenarnya by Yuna
3) Pieces by Sum 41

Motif aku nak main guitar Bukan untuk show off kat orang luar like " Eii, kau boleh main guitar? Power gila!" No and never! I dislikes so much!
Saja-saja nak main sebab bagi aku Guitar ni satu concept basic music yang universal. Besides, in emotional criteria, guitar dapat menenangkan jiwa selain Solat. Aku memang minat sebab concept bukan sebab ciri-ciri yang merangkumi aspect permainan guitar tersebut.

Sesungguhnya aku sangat suka band The Fall Of Troy and teringin gila nak main Lagu title "Single" by the fall of troy acoustic version by Thomas Erak and Frank Ene. Please-please Azne ajar saya ok lagu ni! Thank You.

"Lagi Sekali aku cakap aku bukan nak menunjuk sebab ni Blog aku, aku punya suka lah okay."




"Selamat Menonton Dan Selamat Mendengar"

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina