Friday, April 9, 2010

Minda Tajdid.

Dear Readers,

Tengah aku sibuk-sibuk mengaktifkan diri dalam berblog aku pergi lah berjalan-jalan ke Blog orang-orang yang famous di blogspot ni, ada kat page someone link yang sangat menggatalkan tangan aku untuk click. Click Lah weyh! Kat sini haaaa.

Ayat yang paling aku suka baca :

Tidak pernah mereka mengajar untuk kita berkata “siapa tidak ikut mazhab aku maka dia sesat”. Bahkan mereka menggalakkan penerokaan ilmu. Kesemua kemelampauan itu datang dari golongan fanatik yang selepas mereka. Bahkan ramai yang mendakwa mazhab Syafi’i atau Hanbali atau Hanafi atau Maliki, tidak pula meneliti sendiri tulisan dan perkataan imam-imam itu, sebaliknya sekadar mengajuk dakwaan orang lain yang mendakwa demikian. Lalu ada yang menuduh orang lain tidak mazhab Syafi’i hanya kerana menyanggahi pendapatnya, padahal belum tentu pendapatnya itu sama dengan al-Imam al-Syafi’i yang sebenar. Fanatik sentiasa membuta mata ramai orang."


"Usah dipertikaikan Ya Habibi"

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina