Friday, April 9, 2010

Penagih Facebook.


Dear Readers,

Retikah anda mengenai lawan web terkemuka dunia http://facebook.com ??
Reti pon kau. Aku boleh bet kat campus shah alam hanya ade 2 orang je yang tak ada FB. Itupon maybe sebab 2 orang tu "cacat tangan or buta". Semua orang ada Facebook lah, takkan itu pon nak kena bagitahu?

Setelah selidik dalam 3 tahun menyinarkan diri dalam alam maya yang pada mulanya menjerumuskan diri dalam Friendster then ke Myspace dan akhirnya berhijrah ke Facebook. So far, memang Facebook yang terbaik di arena kini.
Day by day, aku mula menggelabah addict macam dadah terhadap facebook ni. Apa yang aku buat hari-hari benda yang sama and since aku dah ada Broadband sendiri memang boleh jadi budak baik sumpah duduk rumah jer menghadap lappy berFacebook.

Aktiviti harian is normal like my other classmates :

1) Bangun pagi-pagi buat apa yang patut, cukur apa yang patut, gosok apa yang patut, makan apa yang patut and baut lah apa yang patut asalkan stay clean bak kata "Budak" tu.
2) Sesudah itu, tangan aku dengan lajunya menggarap Laptop jenama lapok M-Life dan terus connect with Facebook.
3) As usual, aku akan usha kat notification macam yang korang buat la kan selalu gak 99 notifications itu pon disebabkan manusia-manusia terutama budak class aku yang suka main tag-tag gambar..Antara nama yang panas : Lan, Fikri, Eugene and Atikah Khairon. Haha.
4)
And then, merangkap title Penggemar ikan cyber, aku mula ukak page untuk "fishville" yang actually dah sampai level 28 dan ada 4 tanks. Kau jangan kau.
5) Firstly, agak berjam-jam gak la nak tunggu loading and bagi ikan makan lagi, jual lagi, visit neighbour lagi, help creatures lagi, decorate tanks lagi and macam-macam benda alah aku nak kerjakan ikan tu.
6)
Aku suka bukak Profile orang yang sangat related ngan aku untuk tau info terkini well merangkap Halimah Jongang.
7) Tak tipu lah aku sangat suka upload gambar dan main tag-tag juga.huhu.



Sekian terima kasih.

Merujuk kepada perkara di atas terlebih indah diperkatakan aku memang penagih facebook.
Benda ni lah aku buat setiap kali aku pegang lappy aku ni. Dah tak ada benda lain nak buat. Of course la update status paling hot. Haha.

Tapi kan korang realize tak yang Facebook ni sumpah menjerumus kepada keburukan dan negative impact yang maximum?

Sendiri analyze k. aku just bagi idea. Daa~
"Facebook adalah satu tempat dimana manusia gemar berpolitaiksikan isu semasa yang tak berapa semasa termasuklah aku ni."

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina