Wednesday, April 28, 2010

Mungkin aku terlalu strict untuk memilih calon suami sekarang.


Dear readers,


Soal suami menyuami memang terlalu lancau diutarakan dari mulut sexy aku lately. And maybe untuk blog kali ini it is just satu headline entry yang merumitkan pandangan orang mengenai apa yang aku cuba sampaikan. Lately, sebagai student berjiwa bangsa Malaysia yang mengejar dunia kejayaan yaitu aku Izziatul Adlina begitu menggelabah belajar tak bertempat since carry marks aku terlalu mengecewakan. Performance untuk sem 4 adalah begitu kebabian due to my attitude yang teramat suka ponteng class.

Tadi, masa aku cuba nak bangun dari tidur sambil matikan alarm HP buruk aku berbunyi tak berhenti untuk tengok my favourite tv Show - Adamaya, terfikir sejenak kalah Barack Obama. Yet, aku tak nak kahwin dengan Mr. Wrong. Isu disini sangat tidak berkait dengan isu semasa berikutan dengan Kes polis tembak budak berumur 15 tahun itu. Aku tak lah terlalu obses dengan mencari Mr Right kononnya macam katak charming bila dicium.Euuwww! Berikutan dengan dasar prinsip baru aku sempena menjadi Perempuan Jomblo ingin sangat dipertunaikan. Mungkin pada waktu yang lebih kurang macam "Awal lagi kot nak fikir" ni aku tak perlu lah terlalu damn serioushit untuk benda bangsat sebegini. Kalau nak diikutkan zaman time aku sekolah dulu , lagu feminin yang pernah menjadi siulan ramai pergh tak nak macam Azwan Ali pulak aku punya ayat ni. Untukmu tajuk dia maybe aku perlu amati saat itu time dah "Besar" nanti. Hey kau bukan dah besar ke sekarang. Damn!

Macam aku, syarat untuk menambat hati aku pada pandangan pertama ialah lelaki itu mesti:
1) Lebih tinggi dari aku.
2) Kening lebat.
3) Bibir agak tebal dan sexy
.
4) Hidung mancung.

5) Bukan jatuh di kalangan mat rempit atau pun sejenis dengan Farid Kamil pun aku tak mahu.

6)Bukan lelaki yang jalan kengkang macam rempit, bukan lelaki yang jalan bahu macam robokop, cakap memekik-mekik tapi bawak handbag awek pun aku tak suka.

7) Bukan jenis lelaki yang suka tarik perhatian perempuan dengan attitude kau acah-acah cool macam Aaron Aziz.

8)Bukan juga jenis lelaki kaya.

9)Tak ingin aku dengan lelaki yang pengotor.
Especially lelaki yang "tidak hygiene" paling paling paling aku meluat dan geli. Banyak lagi lah. Kalau nak sebut satu-satu nanti orang cakap aku bajet perfect pulak.

P/s : Aku tak la typical sangat as long as dia pandai menjaga kebersihan diri dan hygiene lagi sekali itu saja bukan susah kan! Nampak sangat aku terlalu mengambil berat. Aku tidak sama sekali inginkan lelaki yang makan nampak sangat gelojoh dan tak boleh ke cover sikit depan orang?Hish! Aku dah lah sangat allergic dengan lelaki yang agak-agak tak berapa bersih yang boleh membuatkan aku mual bila dating. Yucks! Pasal rokok ke tak aku tolak ketepi sebab itu bukan masalah aku tapi masalah lelaki itu. Yang penting criteria diatas cukup kuat untuk buat hati aku Ohhhhh confirm kau lelaki idaman memang aku tak cari lain siot!

Sejak dari sekolah mentengah, aku sangat lah teruja dengan group feminin eventho dia orang sangat gedik time tu. But aku tak kisah mereka umpama Spice Girls Versi Jawa Malaysia Suharto. Dengan semua sepesyen rambut nak pendek macam Posh time bujang. Pelik aku kenapa Beckham suka entah. Yes. enjoy the show.

Sekian, Pergi mampos.

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina