Friday, May 28, 2010

Psst, ini untuk you. P/S: ILYSM.

Dear Readers,

And dear sayang, aku tahu entry kali ini macam mister Bean bagi Love Letter dekat girlfriend dia. Aku ini perempuan, aku tak boleh lari dari bercinta. Don't be Denial my dear friends, cakap not so into lah whatever lah, kau belum ada di position itu, nanti kau sendiri akan menggigit kuku kaki kau. Jangan tolak hukum alam. Ini lumrah. Sayang, if you read this i'm gonna telling you no matter what will come, i'll be by your side okay, jangan Gabra.

Pesanan untuk you my Immortal Beloved:

1) Bila i merajuk, i tahu you akan stress gila babi sampai baling apa yang ada. You pujuk saja i, tak payah lah belikan bunga or chocs or whatever sebab i tak makan saman pon. Just pujuk guna ayat saja dengan bersungguh-sungguh. Pegang tangan I pun dah okay, expect more.

2) Bila i marah sebab you lambat atau kesalahan kecik yang lain, you pegang tangan i saja, then cakap lah "I Love You and I Cuba Takkan Repeat Lagi". Ataupun you belikan i Big Apple Donuts. I short temper, bukan jeis marah lama-lama. You pandai-pandai lah ye.

3) Bila i diam, you jangan lah diam jugak, maybe i tengah terasa dengan you atau tengah moody, so, you borak lah dengan i jangan takut-takut. Tanya apa masalah i, i okay ke tak or apa-apa yang menunjukkan you care. I bukan makan orang. You ambil lah hati i tak kisah dengan cara apa pun, but jangan bagi chocs sebab i bukan suka. Jangan bagi bunga sebab nanti balik rumah i akan letak atas meja depan and kucing i akan main dengan bunga itu. Baik you belikan i kasut ke, bag ke, baju ke, apa-apa material yang i boleh pakai. Haha. Tak ada lah, just be gentle to me, mesti i cair. Simple saja.

4) Bila i menangis, you jangan lah gelak or buat lawak bagi i ketawa, salah tu. You pegang tangan i dan usap lembut-lembut. Lepas itu, you ambilkan tissue and baru lah tenangkan. Sebab i kerap menangis depan you even bukan pasal kita. Huhu. Buat muka puppy mintak makanan ke, asalkan buat muka concern gila babi. Ataupun, you mainkan guitar depan i mesti i lagi menangis. Haha.

5) Kalau i kata "I Love You", i bukan expect you reply "I Love you too", tapi bagi lah ayat hyperbola sikit macam "Love you more than you do", "You are my jantung pisang", or apa-apa ayat yang lebih advance dari yang i bagi, I expect more. Huhu.

6) Bila i takut, you jangan lah lari dulu, buat-buat macam superhero Spiderman or Superman depan i. Secure me, bukan takutkan i lagi. You ni!

7) Bila i cari pasal dengan u, u bagi lah ayat-ayat lawak yang boleh buat i lari focus, maybe i tengah period pain, so semua nak cari salah, you bagi lah i ketawa. I kan ketawa tak berhenti.

8) Bila i jalan dengan you, tarik lah tangan i pegang jangan lepas. Applykan sampai i mati okay.

9) Bila i cakap nak putus dengan you gara-gara gaduh yang berlaku, you pujuk lah i macam i cakap kat atas ni. Give me a warm hug is much better.

10) Bila atas moto, you jangan lah bawa moto takut-takut nak selit. You bawak dengan yakin. Jangan langgar lubang jalan, bontot i sakit. I suka bila atas moto you pegang tangan i tiba-tiba. Kelakar lah.

11) Bila tengah makan, jangan lupa suapkan i dulu or tanya "nak tak sayang". Tapi you memang selalu buat, in case kalau terlupa.

12) I suka bila you main-main rambut i and cubit pipi i. Tapi susahkan you nak puji i? But then sekali you puji i cair doh. Jadi, puji-puji lah selalu.

13) Bila i tengah excited bercerita, you dengar dengan khusyuk dan tawaduk. Buat muka excite juga dan semangat.

Okay sayang? I suka bila dengan you sebab you buat sesuatu tanpa dirancang dan sebenarnya boleh buat hati i melt tau. Kau saja tak tahu. Setakat ini, yang ini saja nak cakap. Haha, sekadar ingatan. Bukan apa. You jangan touching pula. Go on loving me okay? Ouh, i ada Love Letter nak bagi. And to my kawan-kawan, bagi tips ini kepada GF anda, memang worth then belanja aku Pizza.

Dear my Azne Cullen,

You are my love, my honey and my cutie pie. There are so many reason to choose and love you. I smile in daydreams and nights. Fyi, my heart will always stay faithful and true eventho i know roses are red and violets are blue. You ni kelakar lah. Pijak you kang. Sayang kau lah weh.


Izzy Swan


Tahun ini, aku dah jumpa warna tema baju raya. Go Green!


Encik, aku suka tengok kau bila kau buat apa-apa sekalipun. Aku suka bila kau buat aku suka. You bright my day you tahu? Aku suka semua pasal kau lah gila. Kau paling banyak bersabar dengan aku, tunggu aku sampai aku cakap yes. Buat muka tebal untuk buat aku happy. Buat macam-macam sampai aku tutup mata aku pasal kau. Berkorban macam-macam. Buat benda gila untuk protes dekat aku. Kau buat aku rasa comfort and secure. Thanks for everything that you give me at the start. Kau ni pelik lah, AZNE HAFIZA.



Love and Like everything about you, my handsome :) Wey, dia saya punya jangan curi.




 
Template design by Izzy Adlina