Monday, May 31, 2010

Perkara Luar Biasa.

Dear Readers,

Cerita hari ini bertarikh 31st May 2010, usually hari isnin aku akan mula menghadap segala benda yang baru, orang baru, masalah baru dan idea baru. Oh cepatnya masa berlalu and Good the fucking bye May. Ayat terbaru lisa, sorry i curi ayat yoouu. Dan semalam, hari yang normal dan tak ada perkara yang ajaib berlaku. Cuma, dapat makan tomyam favorite area my house. And-ahh thanks again sayang (love, love, love).

Duh, what a life. Hari Isnin, aku tidak bangun awal pagi dan telah skip class International Business. Ya, esok test 1 bakal berlangsung and satu benda tak disentuh. Ada benda baru aku belajar hari ini, eloklah untuk aku yang cepat marah ini kan. Tak apa sabar Izzy, manusia memang macam ini terlalu mengejar kesempurnaan sampai lupa asal usul. Aku sudah jumpa solution untuk rasional kan diri. Whatever good or bad the situation it is, it will happen. Aku finally realized something worth to do.

Duduk diam selama 10 minit. Cari nafas baru, fikir apa masalah yang baru saja berlaku, dan cuba tenangkan diri dan sudah, kau tak akan bertindak liar, itu satu.Muhasabah dengan cepat sebelum terlupa, dan hargai setiap yang ada, what a life.

Yang kedua, try to not wasting my precious energy on gossip, energy vampires, issues of the past, negative thoughts or things cannot control. It is better if i do invest the energy in the positive present moment. Dan aku rasa Envy is such a waste of time and i already have everything in me. Oh, what a life.

Terakhir dan paling bermakna, memang definitely rata-rata orang sekeliling aku would say this "Life is not fair", tapi apa aku belajar hari ini, "Life is not fair but it is still Good" dan apa yang berlaku selepas ini aku tak akan rasa menyesal and again, What a life.

Simple and easy, i don't need to win every argument just agree or disagree sudah memadai sebab bagi aku life is too short for me to hating someone or anyone, biarkan and just forgive everyone for everything. And what will happen after this i won't compare my life to others and whatever people think about me is none of my business.

Walaupun hujan tadi, aku naik moto tak ada kereta macam orang lain, tapi aku sudah lebih dari cukup, aku ada segala-galanya. Ibu, ayah, adik-adik, Azne tersayang, best girlfriend and the best boyfriend yang cukup buat aku rasa berwarna dalam hidup. Aku sayang mereka, tapi kalau aku tak ada esok............

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina