Tuesday, November 2, 2010

HUSH! I HAVE SOMETHING TO WISH!


Dear Readers,

Assalamualaikum semua. Apa khabar? Dah makan? Kalau belum, lantak korang lah. As for today, aku ada major important point nak express. Since i am no longer to hold the title 'student' aku ada macam-macam benda nak wish dalam hidup dan kerjaya akan datang. Korang pernah tak rasa apa aku rasa? Excited terkial-kial mintak pelempang dah ni. Kalau lah aku boleh minta Tuhan approve semua yang aku nak, mesti superb gila life aku. Haaah! Tapi sebelum itu, aku nak list kan wish-wish yang aku naaaaaakkkkk sangat dalam hidup.

Dalam hidup ni, kita mesti ada target, we must work out to achieve our own goals right? So do i, aku dah tak larat nak duduk bawah ketiak suami ibu-bapa. Teringin rasanya mereka duduk bawah ketiak aku pula. Aku nak diorang pula yang minta aku duit every month, minta aku itu ini. Aku dah bosan hidup bergantung dengan mereka. Aku dah lah anak sulung, perasaan ingin memiliki assets sendiri sangat membuak-buak dalam dada. Nanti aku dah kerja aku nak beli macam-macam, nak bayar macam-macam, nak demand macam-macam, nak bagi macam-macam dan segalanya macam-macam. Masa kecik-kecik dulu, selalu aku wish dalam diary nak itu nak ini. Dan kini buat pertama kali untuk blog Tattamasi, aku list kan apa yang aku mahukan dalam hidup.

1) Gadget-gadget idaman.
Ini antaranya buat masa trend sekarang, aku terlalu mahukan. Tetapi berikutan dengan ketidakmampuan, aku tahan sekejap dan bila orang tanya kenapa aku tak tukar handphone ke apa senang je aku cakap "Aku tak minat lah gadget-gadget ni". Sumpah aku tipu.



2) Graduan UiTM (Degree of Business in Transportation Holder)
Buat masa sekarang, hopefully next year dah boleh jadi alumni UiTM berpangkat Degree, InsyaAllah. Kabulkan doaku Ya Allah. Memang dari kecil aku teringin nak masuk UiTM dan pilih course ni. So far, almost CHECKED.




3) Boyfriend merangkap SUAMI
Yang ini aku hope sangat akan peroleh boyfriend dan juga merupakan Bakal Suami yang soleh, beriman, setia, bertanggungjawab, tinggi dari aku, pembersih dan pandai masak. CUKUP!



4) Murano
Ini adalah kereta idaman selepas aku mengidamkan kereta Mitsubishi Lancer. Aku suka sangat kereta MPV Sport macam ni.



5) Profession in Logistic and Port Management
Memandangkan aku mengambil jurusan business transport major in Shipping, aku memang betul-betul minat dalam dunia perkapalan, logistic, transport planning and policies dan port operation. Mudah-mudahan Tuhan murahkan rezeki, amin.






6) Rumah impian
Aku impikan rumah 3 tingkat yang bukan banglo dan bukan teres. Rumah apa aku pun tak tahu. Dalam rumah tu aku nak complete semua set Sony. Ada LCD besar. Sangat antik dan simple. Dalam rumah tu aku nak ada port untuk library supaya aku boleh rehatkan minda dalamnya. Semestinya kalau nak cakap detail pasal design rumah, sampai esok tak habis.



7) Branded stuffs
Semua perempuan nak pakai baju-baju branded, heels mahal-mahal dan serba serbi berjenama. Serupa lah aku yang perempuan ni. Kalau boleh aku nak 10 almari baju dilengkapi dengan semua baju-baju branded, 7 rak kasut yang sememangnya aku ni gila kasut mahukan semua jenis fashion kasut ada. 3 rak bags yang original branded dan sememangnya aku ni roxy freak. Guess wa tak berapa lah. Dan sebagainya. (diulang: SEBAGAINYA)



8) Assets
Aku nak peroleh tanah sebagai assets dan rumah untuk disewakan kepada orang sebagai side income.



9) Restaurant
Oh business! Aku sangat cintakan business and everything about business matter aku akan ambil tahu dan curi peluang untuk ceburi. Dari zaman sekolah rendah lagi aku dah berjinak-jinak buat business sendiri. Nanti nama restaurant aku nak letak nama "Pink Kebaya" memang high class standard dengan berprinsipkan restoran melayu orient cina, waitress yang cantik-cantik berpakaian kebaya pink dan semua jenis masakan serve kat situ, shisha, steamboat, char kuay tiaw, tempat lepak dan santai dan sesuai untuk semua jenis lapisan masyarakat. My God tak sabar sial!




10) Anak
Kalau diberi rezeki, aku nak 4 orang anak, 2 lelaki dan 2 perempuan. Nama-nama pun aku dah ready. Yang perempuan bernama Adilea dan Adimea manakala lelaki bernama Adzmir dan Adzham berbin dan berbinti kan suami aku lah. Haaa. Simple kan nama anak aku. Aku pilih simple-simple sebab nanti tak susah nak lupa bila aku tetiba ada Amnesia pulak. lol.



11) Hantar ayah dan ibu Haji
Yang ini sememangnya akan ditunaikan dalam hidup aku. Aku akan pastikan mereka jejak ke tanah suci satu hari nanti. Amin.





12) Aku pulak pergi Haji
Dah tu aku ni tak nak berhaji ke? Mesti lah nak. Jadi, InsyaAllah satu hari nanti bila dah sampai seru dan dah mampu aku akan ke haji.
Amin..




Sekian. Terima Kasut.



4 comments:

Young Millionaire Cik Mariah Sazali, said...

wahhhh,,hebat nye.angan2 awak..nti awk tgk angan2 saya lak ek..hahahh

Unknown said...

wahhh!! nak nak nak!! cepat sikit update..

Safiy said...

bgus la......ak sebagai kwn2 akan support....
okey....

Unknown said...

okiessss~~ thanks epy sayanggg...

 
Template design by Izzy Adlina