Wednesday, February 16, 2011

SAYA BAKAL MENDIRIKAN RUMAH TANGGA.

Dear Readers,

When everybody keep on saying that i am not ready, in fact, i am so much freaking ready for marriage. Yes, pasal mamat lebai aku seorang ni, aku sudah pernah mentioned in my last post. Muhd Akmal. Generally speaking, dia adalah anugerah yang tak pernah aku jangkakan kehadiran dia. Jauh sekali at first kami kenal, until we're getting so serious in relationship.

Ramai yang tertanya-tanya:

"Macam mana kau boleh kenal dia?"
"In short period kau boleh accept dia, you are kidding or what?"
"Kejap zy, kau dah nak kahwin????"
"Kau dah ready ke? Ini bukan benda main-main."
"Boleh ke kau berubah sebelum kau mendirikan rumah tangga ni?"

Biasalah soalan-soalan jakun ni, aku sudah letih dengar dari hari ke hari. Konsep senang saja, PEOPLE CHANGE. I am on my way to getting to know the real life. Slowly aku try change from negative to positive. Sejahat-jahat manusia pun, boleh berubah inikan pula aku yang so-so mulia ni. SO-SO lah.

Akmal, currently he's my new boyfriend. Kami baru kenal for about 2 months saja. At first dia macam agak ketat-ketat orang nya, acah-acah cool sedangkan yang lain semua sibuk nak berkenalan dengan aku since aku seorang saja wanita disitu, maka lelaki jadi jakun. Ketika itu, dia macam nak tak nak layan aku time aku sibuk nak collect data for my thesis project. Aku jadi bengang macam puaka lah haiii mamat ni, bajet bagus.

Day to day, kami mula keluar bersama as a friend, tak lebih dari itu. Dan entah macam mana, aku mula suka dan berani tunjukkan body language and action sampai dia dapat tangkap. Satu malam, dia slow talk dengan aku dan approached aku dengan gentle tidak seperti lelaki lain.

"Saya ada niat nak jadikan awak seseorang yang sah untuk saya, saya nak ubah awak, nak ikat awak dalam masa terdekat, sebab awak tanggungjawab saya"

We, kau tak cair ke kalau ada lelaki approach kau dengan cara macam ni, sayu sial hati dan anak telinga aku dengar time tu. Sumpah walillah. Ye lah, biasanya orang mesti minta couple dulu ke, apa ke kan. Aku dengan tanpa ragu-ragu terbuka hati untuk dia. Lain lah, mungkin seru sudah sampai untuk get serious dan berubah. Insya Allah.

Sehingga ke hari ini, aku masih tertanya-tanya mengenai anugerah yang Tuhan bagi ni sedangkan aku jauh melupakan Dia. Mungkin ada hikmahnya. Jalan untuk aku berubah. Aku dan dia sudah bincang sesama sendiri. Dan dah slow talk dengan parent aku mengenai niat Akmal untuk ikat aku pada sabtu lepas. Dan mereka bagi green light walaupun it agak dalam 3 jam lah juga aku bersengkang mata menangis tak berlagu bincang dengan ayah dan ibu mengenai semua ni.

Pagi ahad, aku berjumpa parent dia untuk sesi perkenalan. Menggeletar lutut mak cakap nokkk. Usul yang diutarakan mengenai pertunangan yang bakal dilangsungkan dalam pertengahan tahun ini untuk diikat selama setahun. Petang ahad tu juga, Akmal aku kenalkan dengan ayah dan ibu, dan semuanya Alhamdulillah berjalan dengan sangat lancar dan hubungan kami direstui.

Jadi, segala soalan jakun yang diusulkan diatas, aku dengan yakinnya menjawab

"YES I AM"


4 comments:

Miss Ayumi said...

pergh! kalau adde guy approach aku mcm tu pun, aku tak tolak derr!! congrats izzy darling :)


kawen jempot aku. wajibul ghunnah!

sophie said...

Pergh.. Sgt gentleman okayh!! Hope u r happy..Tahniah

;)

maymE said...

Izzy, cOngratEs ya...
Mimi baru tao niyh... Sangat bahgia rasenyer bla na mendirikan rumah tangga...
Doakan KAMI juga ya !!!

:)

sharifah athirah izyan said...

chumel.
:)
lucky you.
doakn yg terbaek ye.

 
Template design by Izzy Adlina