Friday, March 18, 2011

Warna Tema Untuk Hantaran Tunang

Dear Readers,

Sepertimana kau orang semua tahu, lately aku jadi rajin sekejap dengan idea dan semangat untuk berkongsi mengenai detik-detik alam penyatuan aku yang bakal berlaku tidak lama lagi. Oh memang lama lagi tahun depan. Berikutan dengan masa yang suntuk, untuk majlis pertunangan nanti aku bertemakan warna yellow cream. Sweetness and Simply adorable. Yup!

Maka, untuk barang-barang hantaran, aku sudah shortlisting kan apa yang perlu ada dalam hantaran tersebut. Bercakap tentang hantaran, tema warna untuk majlis kecil-kecilan aku nanti adalah Mocha, Ivory dan Cream combination. Ianya dipilih berdasarkan impian aku yang terlalu gemarkan warna-warna Classy dan Maturity. Manis bukan? Mesti Akmal suka.




Berikut adalah senarai-senarai dulang hantaran yang perlu aku beri kepada pihak Akmal. 7 dulang kesemuanya.

- Sirih Junjung
- Sepersalinan pakaian untuk majlis Nikah & Songkok
- Cake/ Cupcakes/ Cookies
- Chocolate
- Buah-buahan
- Quran & Sejadah
- Bunga Rampai

Walaupun barang-barang hantaran untuk tunang tidak lah seberat untuk majlis perkahwinan nanti, aku tetap akan pastikan ianya didecorate dengan sangat cantik oleh aku sendiri. Dengan kombinasi warna yang diklasifikasikan "Sweet Maturity" ini, aku akan memberi sentuhan kreativiti aku sendiri bagi merealisasikan impian Cinderella yang aku akan usahakan juga! Aku pilih warna-warna classy ini atas sebab-sebab "senang untuk cari variasi barang-barang dekorasi" aku dengan mudah di kedai-kedai. Warna ni senang nak cari dan kombinasinya pun agak RARE.

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina