Monday, May 26, 2014

Cliche

Dear Readers,

Semua orang inginkan keadilan.
Semua orang inginkan kebahagiaan.
Semua orang inginkan kejujuran.

Tapi,
Bukan semua orang mampu bersifat adil.
Bukan semua orang mampu peroleh kebahagiaan.
Bukan semua orang mampu jujur.

Dalam hidup ini..

Ada 2 jenis manusia.
1. Manusia yang berserah dan biarkan hidupnya dihanyut masa.
2. Manusia yang berubah dan cari jalan keluar dari masalah. Bukan menyerah 100%

Aku pilih nombor 2.
Tapi itu dulu.

Sekarang, aku ikutkan saja.
Mana angin nak bawa.
Mana arus nak hanyutkan.

Kemanapun aku pergi, aku hanya mampu sediakan pelindung. Untuk diri aku.
Walau tak sepenuhnya ia melindungi, tapi ia mampu kurangkan sakit.
Ya, memang sakit.
Tapi apa aku perlu buat lagi?

Xoxo,
Izzy

No comments:

 
Template design by Izzy Adlina