Monday, September 22, 2014

A moment of truth

Jika kenal aku dari Tattamasi, dan pernah punya banyak tanggapan dan pengaruh yang buruk dari sini, aku minta maaf.
Jika kenal aku dari dunia realiti, dan pernah disakiti, dilukai, dianiayai dengan sifat jelik diri ini, aku tak boleh buat apa.
Mohon maaf.

I'm no longer to write as i'm getting older.
Aku mula menulis sejak umur 20 tahun.
Masa itu aku budak, immature dan pemberontak.
I've been abused, offended by surroundings, orang yang aku sayang.
Aku transform pemberontakan melalui penulisan.

Bila membesar, orang menyampah bila kau cakap terlalu jujur. Dan kalau kau menulis untuk dibaca orang, kau akan cenderung kepada tak jujur. Orang cakap kau minta simpati.
Tapi apa kau dapat kalau diikutkan apa orang cakap?
Dibentak, dijerkah, ditikam belakang, difitnah.

Aku membesar. Mahu dari sudut pemikiran, kematangan dan juga saiz.
Masih tetap orang yang sama. Tapi kehidupan lebih baik dari dulu.
Cakap banyak tak guna.
Cakap belakang tak dapat apa.

Satu benda, sentiasa ingatkan diri supaya menulis dengan jujur. Apa yang ditulis adalah segalanya dari hati. Tak ada spekulasi.
Ibarat tak ada orang yang membaca.
Ibarat tak ada orang yang mengenali.
So, pergi jahanam.





2 comments:

fifie feyca said...
This comment has been removed by the author.
fifie feyca said...

indeed kita mcm sye jek... tapi let just be our self we know our self better n let people talk its theirs, people dont even know us for real... get our self together n ikhlas kan hati.. never stop the things that can make ourself happy n Allah please.. fighting!!

 
Template design by Izzy Adlina