Saturday, September 20, 2014

Jalan Kengkang

Makan kacang, tercekik halkum.
Assalamualaikum.

Pedih mata ditenggek si syaiton laknatullah menggoda aku untuk tidur waktu aku sedang gigih mencari rezeki di laman sesawang. Jadi aku come out dengan teori ini.
Teori kupasan bawang, through thick and thin, ups and down, waktu mewah, waktu tak semegah, Kena bersabar sebelum kulit terlihat yang cantik.

Nak menyanyi, suara tak sedap.
Nak berlakon, pakej tak mantap.
Nak berkarya, siapa yang layan? Syok sendiri.

Sabar. Mungkin sabar aku perlu dinaiktaraf ke peringkat lebih  mukminin.
Bukan sederap kau boleh rentap.
Bukan forever kau boleh terer.

Aku sabar jelah yang mampu, just jangan berhenti melabur.
Benar kata Azizan Osman, nak rasa nikmat kena lalui waktu bangsat.
Pedulikan si barua yang buang kahak dan jilat itu.

Kau ada attitude problem? Aku pun.
Kau kurang perhatian? Aku pun.
Kau pernah diherdik, dicaci, dimaki, dipukul? Aku pun.

Yang bezanya, aku tidak berhenti melangkah.
Walau langkah aku kadang kengkang, kadang jalang.

I never die trying. Sabar.



No comments:

 
Template design by Izzy Adlina