Sunday, April 11, 2010

Panas Nak Mampossss!

Dear readers,

Tadi masa aku kat gerai makan aku terpandang seorang "minah rempit" ni yang dress up dia bapak hot. Dengan Baby-T Roxy yang dibeli ciplak di Pasar Tani Ahad yang dekat Stadium Shah Alam tu, Legging Pattern cheetah and Boot Timberland Uptown mana entah bergaya abis dengan bag LV dia. Perghh Sumpah Hot!Memang rempit sejati. Baru nak tukar status la agaknya macam dalam filem Adnan Sempit.

"Gua tak main lah keluar dengan mat rempit macam lu, Gua keluar dengan mamat kereta yang ada bumbung~"

Okay back to the topic. Nowadays cuaca yang panas terik di sekitar Malaysia sangat merimaskan aku eventho ustazah aku cakap, "Panas dunia tidak setanding panas akhirat Adlina". Yang ni sumpah aku setuju statement ustazah aku ni. Tapi bro, aku bukan nak bandingkan panas dunia ke apa, masalahnya takkan aku nak tadah jer kulit aku ni macam Paris hilton buat time die vacation kat Pulau Pangkor hari tu..adoy!

So far base on my readings, Panas yang berlaku ni disebabkan banyak factor yang semua orang boleh agak and karang dalam penulisan SPM. Yelah, pembakaran berleluasa, Penenebangan pokok tanpa sempadan and so on lah. Haa Izzy time cikgu ajar masa form 3 kau tak nak focus.

One of the main reason yang basically ramai orang tak tahu pasal knowledge ni is because of fenomena urban heat island. Fenomena ini adalah keadaan yang disebabkan pemanasan locally dimana daratan sangat panas di titik tengah tertentu dan lebih dingin di daerah yang mengelilinginya.

Lagi satu, ini berikutan fenomena El-Nino yang terjadi di tengah Lautan Pasifik sejak Jun tahun lepas yang dijangka berterusan sehingga April ini dan diramalkan beransur-ansur beralih kepada keadaan normal mulai Mei. Penerangan di gambar di atas.

Korang tahu tak yang kedudukan matahari yang secara relatif hampir tegak di kawasan khatulistiwa dalam pertengahan February hingga pertengahan April adalah antara punca kejadian cuaca panas? Ini fakta. (berikutan dengan tanda-tanda kiamat ea.). And mungkin Some part of Bumi akan menerima cahaya matahari lebih banyak and kemungkinan in some particular part there will be Pemanasan Matahari selama 16 jam dude!

Memandangkan aku ni kalah ahli meteorologi, dalam Star Online ada news pasal terlalu kerap masal KTMB tergelincir di landasan berpunca dari pengembangan "track" keretapi.
Aku rasa if aku jawab paper Rail ni confirm A+..Huhu..

Jadi, sebagai manusia yang prihatin apa kata korang kurangkan pembaziran air dan manfaatkan penggunaannya. Jangan menadah kulit anda di luar ea kalau tak nak hitam legam.
Or kalau nak tunjuk hot sangat macam minah rempit tu beragak lah weyh, bukan kau kat Las Vegas nak exposed camtu sekali.Shuuhhh shuuhh la budak pra-matang tu. Kesian-kesian.




1 comment:

FAIRUZ said...

hot ker minah tu.. hahahaha..

 
Template design by Izzy Adlina