Saturday, June 26, 2010

I am who i am, accept me, reject me, BUATLAH i'm still me, NO BIG DEAL.

Dear readers,

I'm not perfect. I'm not pretty and I'm not proper. Senang cerita kalau macam dalam Facebook punya Group page, I'm not weird but i'm just a limited edition. Hoh proud! Being myself like what i am now is something that i appreciates the most in my life, muhasabah diri atas segala kesilapan dan keterlanjuran memang perlu dalam diri seseorang insan. Untuk membina jati diri dan kenali siapa kau dimuka Bumi adalah sesuatu yang paling rasional dalam penyelesaian masalah :D
And woy, don't ever judge me from the past but only if you are supersilly, aku mampu cakap kesian :(

Tetapi, kenapa Tuhan selalu beri aku peluang sedangkan aku jarang menghadap Dia. Kenapa Dia sangat Pemurah dengan langsi hina macam aku yang tak layak dapat ini semua. Kalau aku hilang pertimbangan, memang aku akan lupa diri, tetapi Thank God sebab segala ketidaklayakan untuk menerima segala kebaikan waktu ini adalah satu paling Superfabulous dalam hidup. Hidup aku sangat precious dan bahagia didatangi dengan rezeki, family, kawan-kawan yang terlalu banyak support and soulmate tersayang yakni boyfriend ku Azne, Thanks anda semua, saya rasa begitu berharga. Pedulikan yang tidak puas hati dan yang nak sangat berambus dari aku, dipersilakan, aku rela kalau itu jalan terbaik untuk aku dan apa-apa effect yang terjadi, diri sendiri lebih diutamakan, haalaah, kawan ramai tak kisah lah if kau nak backstab ke betray ke suka hati kau lah, sedikit tak terasa sebab aku sudah bagitau, Aku ada ramai kawan, hilang satu 100 datang, trust me SOMEDAY, YOU WILL REGRET OF LOSING ME.

I'm not perfect, i have my good side and the bad one, dan i'm not being stupid immature, well macam tak kenal aku ni jenis happy-go-lucky. Aku terlalu kenal diri aku dan apa aku buat semua bersebab, tapi mampus lah, aku bukan jenis merayu, melutut untuk dengan meraih simpati, aku jenis menghargai seseorang dengan cara aku tetapi kalau kau jenis tidak reti bahasa Melayu, aku boleh simply buang dalam hidup aku dari aku meratapi setiap saat dengan kau. Weh tak heran lah SUMPAH. Tak sedih dan tak menyesal kehilangan kau. Aku bersyukur atas segala yang terjadi dan bahagia dengan apa yang aku ada, life jadi makin easy dan happier bila semua ini berlaku, terima kasih juga okay, ada juga kegunaan kau. Cuma aku nak mintak maaf, sedikit pun aku tak kecewa dan menyesal atas segala keputusan. Hidup ni macam masa, takkan pernah berhenti, orang makin ramai datang, hidup makin lebih matang dan diri makin lebih dikenali sendiri so there is nothing to worry about, Tuhan ada aku tak kisah apa-apa yang berlaku. Kau manusia sama macam aku, Tapi aku lagi hebat dari kau SUMPAH, sebab apa nak tahu tak? Mari sini aku cerita kehebatan aku. segala "What if" takkan berlaku unless kau nak ianya terjadi. Itulah miracle.

Ini bukan bangga diri, tetapi ini untuk orang yang assumed aku akan jatuh dengan setiap percubaan untuk menjatuhkan aku yang bukan jenis menyesali dengan ketahian kau buat. Aku ada 6th sense, daya penarik tersendiri. Haha poyo sial. Begini, kalau kau buat aku sekali, 10 kali aku balas tetapi bukan dari tangan aku sendiri, dari diri kau, tak percaya? Cuba lah :D
Tak nak kawan sudah nama mu dolah tetek mu terbelah, bontot mu macam kolah haha. I'm just nice until u ask me be not to. Haha, i'm not stupid like you madefaker yang bertungkus lumus, aku just duduk diam-diam psycho kau dengan tenang, If you don't understand my silence then you are in trouble seriously, aku sudah cakap aku hebat. I'm gonna win no matter what! (dude, i'm laughing fucking out loud rite now like helly)

Tapi, mungkin ini ujian positive tuhan bagi untuk uji sama ada aku akan leka atau tidak dengan segala nikmat hidup yang diberi ini, Ya Allah jauhi aku dari lupakan diri sendiri, asal-usulku, agamaku, keluargaku, dan dari mana aku datang Ya Allah.


"Ya Allah, mulia sungguh Kau dihatiku, Hina sungguh aku DisisiMu, Aku bersyukur segala belas kasihan dan nikmat yang kau beri untuk menyedarkan aku ALHAMDULILLAH"

Dugaan bukan datang semestinya dari bad side, kadang-kadang Tuhan sengaja beri nikmat pada hambaNya untuk menguji kesetiaan. Aku bersyukur aku sedar segala-gala yang berlaku ini dengan pemberian nikmat yang tuhan bagi and jauh disudut hati, aku berharap aku tidak lupa diri, Amin.

Okay, tukar mood, suasana akan suram buat sementara waktu sebab Boyfie saya akan pulang ke Kuantan besok. I Hate Distance, tapi biarlah ini semua dugaan bercinta. Aku semalam sebelum tidur terasa satu perasaan yang lain macam, lain sangat macam nya. Eh entah lah, takkan semua nak cerita dekat Blog kan haha. TERLALU banyak aku boleh proud, proud i'm virgin, proud i have my family, great friends and the Beloved one yang sentiasa ada untuk aku. Sentiasa beri aku nafas kebahagiaan, AITCEH Oh Precious lah weh!

Oh yea, aku tak pernah pula terfikir sampai ke dalam naluri terdetik "yes dia yang akan ku kahwin". Faham kan? And semalam satu benda miracle berlaku (words of the day : MIRACLE) yang buatkan aku buka mata dan yakin, Azne boleh jaga aku luar dan dalam since die terlalu banyak menunjukkan perubahan sedari aku beri dia peluang dan dia tak pernah hampakan, AWESOME lah you! Kalau dalam wish list girls selalu mahu, 43 girlfriends wish her boyfriend do itu semua Azne sudah bagi wow! Manipulator , mesti kau sedang baca kan? And expect that aku akan terrible bila dengan dia? Kau silap, keputusan aku sangat tepat. Bea, everyday i feel like i Love you more than yesterday sugar. What a life, i have a bf who is also my bff. Banyak pula aku bercerita pasal Love Story ni, maaf ya readers hati tengah bertaman tanaman macam Farmville and i think forehead kisses are damn cute, suka bila Bebea buat selalu, Homaigod, hopefully our relationship will be until marriage and long lasting ever. Senang tutup kes, I'm sorry I Love You and aku cintakan kau BYE :D



No comments:

 
Template design by Izzy Adlina