Tuesday, September 21, 2010

Effort Untuk Kurus

Dear Readers,

Hello, since last friday aku mula menjalani aktiviti baru yang consistent sehingga hari ini, gara-gara obses untuk penurunan kgs. Ada banyak sebab kenapa aku pilih untuk ubah gaya aktiviti hidup secara umumnya adalah untuk kelihatan cantik dan end up semua mulut-mulut yang mengatakan aku gemuk dan XL or L. Ini adalah my current size. Ohh Stress!





Antara schedule yang telah aku atur dan ikuti sepanjang 5 hari ini sehingga berjaya kurus dengan cemerlang dan mencapai kg ideal sebanyak 45 kg, adalah :

Isnin - Ahad : JOG di Taman Rakyat Andalas Klang 2 times per day

Pagi : 6.30am - 7.30am
Petang : 6.00pm - 7.00pm

Pengambilan Makanan :

1) Breakfast : Biscuit Jacob + Milo Panas
2) Lunch : Biscuit Jacob + Milo Panas
3) Teatime : Makanan berkuah @ Nasi segenggam dan lauk yang seimbang
4) Dinner : Air suam dan mineral



(Benefit yang kita dapat dengan pengambilan unlimited biscuit kosong Jacob adalah badan akan rasa ringan dan bertenaga, besides 5 keping sudah cukup untuk buat perut rasa kenyang, Trust me)

Pengambilan asas : Air mineral
(perlu diambil sekurang-kurangnya 2 botol 1500ml)

Sabtu dan Ahad : Badminton ( 9pm - 10pm)
Shisha (Sabtu)
Roller Blade (Ahad)

__________________________________________

Cukup untuk kemampuan aku setakat ini. Antara pembakar berkobar-berkobar aku untuk kali ini, adalah tuuuuutttttttt yang selalu kata,

"Izzy, kau kurus mesti kau hot gila"

Dan juga kawan baik aku dua ekor manok ni yang turut berjaya mendisiplinkan aku dan memberi semangat serta ikut routine ini yaitu Baizura dan Mango, thanks Girls!!






Besides, kami juga telah merancang untuk menyimpan tabungan sebanyak RM1 seorang setiap hari sehingga berjaya mencapai kilo impian masing-masing, duit itu akan digunakan untuk celebrate kejayaan kami untuk holiday di Langkawi. And i can't wait for that moment. Semoga Berjaya ku ucapkan untuk diri sendiri dan rakan-rakanku.

Bagi aku, jaga pemakanan tak cukup, kalau tak exercise consistently. So far, hari-hari aku rasa fresh, ringan dan bertenaga dengan amalan yang aku buat ni, Good for me.

Bye, akan update lagi. Bye.


4 comments:

Unknown said...

Good luck..pasti berjaya yer!!!!

Unknown said...

hahaha, will do, dah 6 hari dah ni wehh.

Anonymous said...

hye izzy!comelnye blog..cam tuannye.. :)

btw,u tak gemuk lah...comel je tembam2 nie..but if keep on diet macam nie,mesti hot gile when da slim slender..good luck!i pun nak ikut diet u lah.. :)

西蒂 ♥ said...

ouh lupe nak sign in..

anon tu is me ye...

 
Template design by Izzy Adlina