Tuesday, September 7, 2010

Lesson learnt to be stronger

Dear Readers,

From now on, aku tanpa segan silu untuk bertindak lurus. Ignore others! Be more selfish!

Lepas ni kalau aku marah dekat orang, aku akan bagitahu orang tu yang aku tengah marah.
Lepas ni kalau aku tak suka apa yang orang buat kat aku, aku akan cakap directly.
Lepas ni aku takkan nangis bila aku tengah marah.
Lepas ini aku takkan bagi orang pijak kepala aku lagi.
Lepas ni aku tak nak berlembut dan berbaik macam jilat bontot lagi.
Lepas ni aku takkan baik hati buat kerja orang lain yang elok bersenang aku pulak susah payah, amboi cantik muka.
Lepas ni aku takkan terhegeh-hegeh nak melutut dan merayu dekat orang.
Lepas ni aku takkan senyum fake dekat orang yang cakap belakang pasal aku, aku akan bagi balik apa yang dia bagi.
Lepas ni aku takkan jadi peramah sangat, akan jadi sombong dan malas nak layan benda-benda remeh.
Lepas ni aku takkan cakap lembut-lembut dekat orang yang ambil kesempatan terhadap aku.
Lepas ni aku takkan say "aku maafkan kau" dekat orang yang buat salah dekat aku, bagi dia rasa sikit!
Eeeeeeeee geramnya!

Tapi hakikatnya:
Aku tahu "Lepas ini" itu takkan terjadi, tetapi akan berulang as usual.
Dear hati, tolonglah keras sikit.
Mana kekuatan kau ni.





No comments:

 
Template design by Izzy Adlina