Sunday, December 5, 2010

Dunia Baru

Dear readers,

Penampakan aku sebagai gadis yang practical di bahagian logistics di NorthPort adalah suatu yang luar biasa dalam hidup. Seminggu kerja di sana sangat seronok dengan belajar segala perkara yang baru, naik RORO vessel, explore everything practically macam aku belajar theory before this. I am doing awesome okay!

Let me story pasal dunia baru aku sebagai pekerja yang terhegeh-hegeh practical. LOL. For your info sumpah jalan area sana macam sangat lah teruknya. Lagi-lagi aku yang tercampak ke dalam area NorthPort yang dikelilingi dengan lorry berbagai size dan genre bahaya. Serious takut at first aku di post. Lagi-lagi aku yang bawa motor ni. Tak apa, tengah belajar kena lah bersusah-susah. Hopefully selamat hendaknya.

Total 6 orang students transport yang practical di NorthPort, aku seorang sahaja yang kena posting di Logistics Department, yang lain di Container Services. Like hello? Tapi banyak benefit yang aku boleh gain. So far, semua doing great. Meeting managers pun aku dah attend. So, mereka akan focus dekat aku seorang. Yay!

Every month aku akan kena post dekat different department under Logistics. Untuk December di Vehicle Terminal Center, Next will be dekat Depot 1 then Depot 2 then Haulier department. Final month i will be at the main office. Start esok aku akan bekerja dikelilingi kereta-kereta mewah dan RORO Vessel. Semestinya akan sunburn.
Itu saja untuk this time. Nanti aku update.

Malas nak letak gambar lah. Hari ini Anniversary Ibu and ayah. Happy Anniversary!




No comments:

 
Template design by Izzy Adlina