Sunday, March 6, 2011

Fasa Pertama Rombongan Merisik



Dear Bloggy,

Selesai sudah majlis rombongan merisik dari pihak Akmal. Tenang gila rasa hati, syukur tak terhingga hubungan kami sekeluarga semakin rapat bila berlakunya semua ini. Alhamdulillah.

Bertarikh 5hb March 2011. Dalam pukul 8.30 malam, rombongan tiba dengan terhegeh-hegeh aku berlari ke dapur kononnya ikut adat istiadat orang melayu lama, anak dara disorokkan bagaikan berlian permata sebelum disunting. Aouch-ness!

Rombongan merisik seramai 9 orang semuanya siap paklong-maklong, pakngah-makngah, along and angah yang merangkap sepupu Akmal pun ada sekali. Elok le tu. Sesambil aku tercongok dekat dapur dengan gelabah tetek bersama adik-adik aku, ada juga aku curi-curi dengar ketika family aku dan family Akmal berbincang mengenai hubungan kami. Semua berjalan lancar hendaknya. Perbincangan mengenai perkara-perkara yang diusulkan semua sudah termeterai diantara dua-dua belah pihak. Alhamdulillah.

Sedang aku terhegeh-hegeh dekat dapur dengan adik-adik aku, tetiba ibu datang disuruhnya aku tukar baju sebab aku kena disarungkan cincin. Menggelupur aku mencari baju kurung dan compact powder. Gila touching sekejap waktu aku disarungkan cincin tu. Adik-adik aku semua siap keluar tengok sekali, bukan main seronok lagi diorang. Bila tengok air muka ibu dan ayah aku waktu itu, lagi aku touching. Susah lah nak digambarkan. Tapi setelah apa yang berlaku, aku memang bahagia dengan adanya family tercinta, Akmal dan kawan-kawan rapat yang sentiasa berada disisi.



Terima kasih to Eyno dan Safiy sebab beri aku ketenangan jiwa pada petang tu sebelum majlis bermula, dan juga beri aku semangat dan kata-kata yang memberangsang. Dan to others yang beri supports, thanks a lot. I love you guys. Doakan aku yea.

Untuk Akmal tersayang, terima kasih atas kesungguhan awak untuk memiliki saya walaupun kita baru tiga bulan kenal, awak tidak anggap ianya satu halangan untuk kita. Cantik cincin ni walaupun saya yang pilih. Cantik kain lace untuk baju tunang tu. pandai awak pilih. Saya suka sangat cara awak layan saya, belai saya, manjakan saya, bimbing saya, bersubahat dengan saya, support saya, happy hour dengan saya, menangis dengan saya, bergaduh dengan saya, dan banyak-banyak lagi. Saya hargai segalanya.




Erm erm.. Nak tengok tak apa aku dapat dari pihak lelaki?



Cantik kan? Gila ah, merisik saja dah dapat 3 dulang, decoration pun lawa dan creative. Aku suka sangat. Haaa, yang lipatan tu lah Kain kosong satin + Kain Lace Sulam warna kuning cream adalah untuk baju tunang aku nanti, cantik kan? Terima kasih kepada rombongan merisik Akmal atas kesudiaan dan pemberian semua ini. I Love you and your family <3

P/s: Nak tukar dari "Dear Readers" ke "Dear Bloggy" lah. Erm erm.. Lapang rasa hati bila fasa pertama selesai, dan secara rasminya, i am already taken by Akmal. Toodles <3


4 comments:

afifahadit said...

congrats!!!! im happy 4 u :)

@}--niEra-- said...

indahnya saat tu,
tahniah
cepat2 melangkah ke step yg seterusnya =)

Syah Rizal said...

wah.. good.. mesti very exciting kan that time? haha. apa2 pun congrats.

SyaZ wAn said...

wow.........x sangka ak fmos pas ni....miahahhahaaa
ko ltak nama ak.....

 
Template design by Izzy Adlina