Tuesday, June 24, 2014

Lari.

Run. Running all the time.

Dunia terlalu kecil bila semua orang berkait dengan semua orang. Duduk satu meja, ex-girlfriend dia kahwin dengan ex-boyfriend kau. Ex-girlfriend adik ipar kau gaduh dengan ex-girlfriend ex-boyfriend aku. Musuh kau dulu kawan baik dengan kawan baik kau. The fact is you don't know where exactly do you stand. I can say that i am desperately need people with positivity untuk neutralkan aku yang sarat dengan negative ini. Ingat tak lemas ke? And to say that I am glad that Tuhan aturkan what kind of people yang patut masuk dan patut keluar dari hidup aku. Semak lah !

Benda alah ini yang bagi colours to my history. Walaupun ada some yang baik, some yang tak baik. Happiness, sadness, pukimakness and pundekness ini yang boleh beri input kepada sesuatu untuk diceritakan kelak. Aku suka express perkara yang berbakul-bakul frustrated, annoyed and Tears Stories because why? Sadness is my strength. 

I am a fire. All i need is just a plain water.

Aku suka provoke sesuatu untuk lepaskan dendam. Keluar rumah bila dalam keadaan marah, boro-boro bila tekanan dan bercerita bila sedih. Bukan untuk minta pertolongan, cuma diri sendiri ingin bercerita dan mendengar kembali. Jadi itu kekuatan yang aku senang peroleh bila aku rasa tak ada tali untuk berpaut. 

On 2009, i took blogging as a medium to escape from reality.
Itu tidak bermaksud my reality was so bad, tapi dengan blog aku boleh interpretasi sesuatu yang tidak boleh dilakukan di realiti. You know, like mencarut dan melepaskan amarah tentang sesuatu kepada sesuatu. Bukan kerana aku tidak boleh cakap depan-depan. Aku hormat orang sekitar.
Banyak motif orang buat blog. Ada yang yang menulis dengan syok sendiri, ada yang nak buat duit jadikan blog sebagai kedai, ada yang acah-acah jadi journalist, angkat diri sendiri sebagai editor dan ada yang mengambil kesempatan di dalam kesempitan.

Aku pernah ada diary book dulu-dulu tapi aku bukan Sherlock Holmes yang tricky dan pandai sorokkan rahsia sendiri. Maka nak dijadikan cerita diary book aku telah dirogol rakus. Jadi aku lampirkan sesuatu yang boleh jadi medium untuk aku express not to impress, untuk jadi sesuatu medium drama agar tidak directly menulis sesuatu tentang seseorang dan eeyahh dijadikan "Gold Drill" for my business seperti majoriti komuniti sekeliling aku lakukan.

Dulu-dulu, aku suka berilusi, menulis sambil berilusi yang kadang-kadang isi tulisan aku bukan ada misi atau visi. Saja suka-suka. Mengarut, mencarut, memarut apa yang sedang terlintas difikiran.
Bukan semua orang mahu memahami, not everyone can listen. Walaupun dengan orang yang paling akrab dalam hidup kita.

Crap.

In life, kadang-kadang kita belajar teori dahulu baru kita praktikkan. But somehow, bila muhasabah diri, kita praktik dulu baru kita dapat teori yang sebenar. 

Kesimpulan, iman kita setipis kerepek pisang. Dikelilingi anjing bertopengkan malaikat. Islam pada nama bukan pada amal. Well, people easily judge. Bagai khatam semua perilaku manusia. Semua orang dilabel baik dan jahat, Macam Rakib dan Atid biasa dilihat dimata. Dulu, aku teringin nak jadi seperti Cinderella. Happily ever after. 

Enough for now, there's so much things to say as there's so much things to write.
We meet again shortly, Insha Allah.





No comments:

 
Template design by Izzy Adlina