Thursday, June 3, 2010

Musim Mengawan

Dear Readers,

So much curious? Musim mengawan bukanlah sesuatu yang direct spoken, i mean like aku tujukan benda ini simile dengan "ramai manusia jomblo sudah berpasangan".

Majoriti kawan-kawan aku yang merangkap title single and available, dan not-so-into-relationship mula menunjukkan belang masing-masing. Sekarang memang musim mengawan, tokoh-tokoh cinta sudah mula menonjolkan diri masing-masing. Info-info banyak didapati hasil 24/7 facebook. Semua status pakat mahu fall in love and in a relationship. WOW me!

Tahniah diucapkan semoga berjaya hingga ke jinjang pelamin dan berterusan ke akhir hayat aku ucapkan. Aku, banyak mission belum tercapai, keinginan untuk berkahwin muda mula bergelumang dalam diri bila rata-rata kawan terdekat aku ramai mula membina 'mahligai' sendiri bersama tersayang. Cemburu? erm, maybe but positive.

Mungkin sudah tiba masa untuk aku berfikir untuk memikul tangungjawab, dan tidak semestinya dalam masa terdekat, cuma untuk jadikan diri terlatih dan prepare untuk future undertakings. Berikutan dengan umur aku semakin menjangkau usia 22 tahun-kalau dalam zaman opah aku, sudah bercucu, rasa terdetik disanubari untuk mengakhiri zaman bujang, ya aku sudah puas ENJOY. Aku dah tak larat nak enjoy, dah bosan nak enjoy dengan gelaran single. Teringin nak enjoy bersama family sendiri, hubby sendiri dan family, aku mula rasa nak berkeluarga. Nak jadi manusia sempurna dengan ada anak, ada ikatan, ada tanggungjawab. Ini bukan perkara kelakar yang rawak, aku berkata dalam keadaan yang sangat serius.

Enjoy macam mana lagi aku nak? Semua didunia ini, aku sudah rasa, entertainment yang ada aku sudah miliki, segala malapetaka hidup aku sudah rasai, terlalu banyak aku harungi dan itu bukan enjoy hakiki by the way, perlu semak latar belakang tersendiri sebelum bercakap ya.

Bila sudah menjangkau usia 22 tahun, aku tak lagi sebudak-budak dahulu, setakat masalah boyfie yang tidak berkekalan bukan satu masalah besar dalam hidup, aku sudah lalui terlalu banyak dalam usia yang muda. Orang boleh cakap :

" Izzy, kau boleh cakap, tapi kau tak rasa."

" Kau tak pernah lalui semua ini, kau tak akan faham. "

" Kau terlalu mentah. "


Hotak kau lah aku mentah, takkan semua benda aku nak bagi kau tahu? Aku pernah lalui benda yang lagi menyakitkan dari kau lalui. Banyak bunyi lah kau.

Enjoy, aku terlalu enjoy dalam usia begini, ENJOY GILA. Ya, enjoy dengan dosa memanglah. Aku sudah puas dengan norma muda aku, sekarang aku nak jadi manusia yang sempurna.

Bila aku tengok manusia di sekeliling aku yang baik baik belaka DULU, menjalani hidup yang lebih kurang sama macam aku yang DULU, dan cakap - enjoy dulu, kawin muda tak enjoy
buat aku teringin nak tanya, ENJOY MACAM MANA YANG KAU NAK?

Mengaku je la kau culture shock - atau tak ada duit nak kahwin - atau tak jumpa calon yang sesuai lagi.

Kan senang.



8 comments:

Cikpuan Qiqi said...

heehehe...sabar.....
jgn mare2..cik qiqi pon duk pk cm izziatul gk nie...hurmmmm...

ble la cik qiqi dpt gitu gk...

osh said...

betul tu....nak kawin anytime. pama can support but mulut orang kte taktau kan. for sure dorang ingat i ni pao duit bf i yang bekerjaya. so hopefully i boleh lah dapat kerja dengan cepatnye lepas grad supaya dapat kahwin guna duit hasil titik peluh sendiri...argghhhh cukup ke?!wennnnggggg...tak kawin ler camni.=P

Unknown said...

qiqi, kawen bukan sesuatu yang main2 tau, and osh, kita tengok siapa yang kawen dulu okay. i nak the vvvvipitw tau!

papot said...

aku rasa tak kisah lah mentah ke tatau ke apa ke, tapi kita bagi opinion apa yang kita rasakan? i mean ada benda orang lain tak hadapi apa yang kita hadapi so kita pun boleh je nak cakap macam tu balik kan. HAHA

Unknown said...

Oh iffahs so true, allergic nampak topic ni? hahaah, dah terbau2 aku nasi minyak.

Cik Biru said...

alaa,
sekarang kan dah musim cuti sekolah..
musim orang kkawen ramai ramai..
so, yang single pun sebok2 kan diri cri partner..

kawen bila btul2 prepared,
skrg neh kes cerai berai pun dh byk..

osh said...

you nk the ape??????? tak faham la.. blur skit.

Unknown said...

very very very very important person in the world~~~

 
Template design by Izzy Adlina