Thursday, March 17, 2011

My dream Wedding Colors


Dear Readers,

Well actually, pemilihan warna untuk wedding adalah unsur terpenting kerana ianya melambangkan maksud tersirat dan tersurat sesebuah perkahwinan. Kenapa warna itu dipilih ketika hari bermakna bagi sesorang adalah pertikaian yang melibatkan kontroversi persepsi dari setiap tetamu yang hadir nanti. Walaupun terlalu lah awal untuk aku ber-day dreaming pasal semua ini, excitement sangat terasa dari hari ke hari. Kalau buat early preparation mesti semua tak jadi masalah. Lagipun setahun masa untuk preparation adalah tidak cukup untuk merealisasikan impian aku yang terlalu tinggi. Jadi tidak salah jika aku membuat perancangan awal. Hurm.

Daring Red is my favorite color. But then, aku pilih tema PINK untuk wedding aku. Ahh pink, some says perempuan sangat sinonim dengan warna tersebut, and some says "perempuan manja dan lembut sesuai lah". Oh kena stereotype eh?

To me, it shows young love, playfulness and fresh-faced romance. See this combination.

pink picks

Aku pilih kombinasi warna: "HONEYSUCKLE PINK + CHOCOLATE BROWN + WHITE PEARL"

Dalam pemilihan warna perlu ada keseimbangan texture untuk setiap perkara ketika majlis nanti seperti warna khemah, pelamin, alas meja, background rumah dan sebagainya. Ianya memberi impak dengan kreativiti penyesuaian warna yang aku pilih ini.

Honeysuckle pink merupakan warna pilihan sebab ianya rare. Tak ramai pengantin yang menjadikan warna ini sebagai pilihan warna tema mereka, mereka lebih cenderung kepada warna-warna yang glamour dan famous. Bagi aku, warna ini menunjukkan keceriaan dan harmoni. Rona yang lembut dan attractive sangat comel bila dipadankan dengan warna chocolate brown. Dari jauh macam warna gula-gula. Kan cute!


Untuk wedding dress aku nanti, aku nak gunakan warna white pearl dan ada sedikit mix dengan honeysuckle pink. Meow, mesti cute.

Chocolate Brown akan dijadikan base color bagi majlis. Ada juga campuran rona light pink dan hot pink bagi penyeri. Itu nantilah fikir.


Cantik + Sweet + Futuristic + Menggoda and plus plus plus. Pemilihan warna diatas adalah sejajar dengan personaliti aku yang ceria dan gila meroyan. Nice one. Semoga ada package yang affordable untuk aku. Amin.

P/s: Memang dasar kuat berangan. Tapi ia pasti akan jadi realiti. Yes, selesai sudah pemilihan warna tema yang sudah hampir sebulan fikir. Leave your comments please.


6 comments:

Young Millionaire Cik Mariah Sazali, said...

i xsuke pink..tp sebab kn combination color u superb i sokongggggggg!!!!!
sila cepat sikit kawennnn,xsabarrrrrr.. excited lebih lak i kan.....

Unknown said...

BABE!! Damn miss you! Thank you, penat ni perah otak fikir. Hahaha, you kena cari baju ikut tema i okay!

Sesopie said...

Nice laa honeysuckle pink tu!!

afifahadit said...

sumpah cantek all of these colours combination..nak curi theme colour ni tuk wedding ak lak t leh x??? :P

Unknown said...

sofieyazwa: nice and very nice. tehee!!
fyfa: nak tiru boleh, tp lepas aku okay. alalala.

afifahadit said...

ok2..ak 5thn lg :P

 
Template design by Izzy Adlina